۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰

همزمان با شهادت حضرت زهرا (س)؛

حضور تیم سیار انتقال خون چهارمحال و بختیاری در روستای شوراب صغیر

حضور تیم سیار انتقال خون چهارمحال و بختیاری در روستای شوراب صغیر

شهرکرد-مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تیم‌های سیار انتقال خون چهارمحال و بختیاری در روستای شوراب صغیر حضور پیدا می‌کنند.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه درحال حاضر میزان ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری ۷.۲ روز است، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال این نگرانی وجود داشت که مراجعه شهروندان به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کند اما خوشبختانه مردم هیچگاه بیماران نیازمند را فراموش نمی‌کنند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: برای پیشگیری از کمبود ذخایر خونی در استان تیم‌های سیار راه‌اندازی شده و در هر نقطه از استان که حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر متقاضی اهدای خون وجود داشته باشد این تیم‌ها اعزام شده و اقدام به دریافت خون می‌کنند.

وی ادامه داد: استقرار تیم‌های سیار انتقال خون به شرایط ویژه مانند فضایی در حدود ۷۰ تا ۸۰ متر، شرایط گرمایشی و سرمایشی مطلوب و… نیاز دارد بنابراین پیش از انتقال این تیم‌ها لازم است محیط مورد بررسی قرار بگیرد.

هاشمی عنوان کرد: با ارسال تیم‌های سیار انتقال خون چهارمحال و بختیاری به نقاط مختلف استان خوشبختانه ذخایر خونی درحال حاضر در شرایط مطلوبی قرار گرفته است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در هفته جاری تیم سیار انتقال خون استان به شهرستان اردل اعزام و ۹۰ کیسه خون جمع‌آوری شد همچنین در هفته گذشته نیز این تیم‌ها به دانشگاه فرهنگیان شهرکرد اعزام شده و حدود ۴۵ کیسه خون جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: بیمارستان تأمین اجتماعی امام علی (ع) فرخشهر نیز از دیگر مکان‌هایی بود که به علت درخواست پرسنل بیمارستان تیم‌های سیار انتقال خون استان حضور پیدا کردند و از این مرکز حدود ۳۸ کیسه خون دریافت شد.

هاشمی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تیم‌های سیار انتقال خون چهارمحال و بختیاری در روستای شوراب صغیر در شهرستان سامان حضور پیدا کرده و اقدام به خون‌گیری کنند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای حضور تیم سیار انتقال خون در نواحی مختلف استان لازم است حداقل حدود ۸۰ متقاضی اهدای خون وجود داشته باشد چراکه اعزام این تیم‌ها هزینه و استرس بالایی دارد همچنین احتمال دارد تمامی افراد متقاضی شرایط اهدا نداشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل نبود اتوبوس‌های مخصوص خونگیری در چهارمحال و بختیاری تیم‌های سیار با مشکلات و سختی‌های خاصی برگزاری می‌شوند البته جهت رفع این مشکل درخواست‌هایی به مسئولان استانی ارائه و قول مساعد نیز دریافت شده است که امیدواریم با تأمین این اتوبوس‌ها، اعزام تیم‌های سیار انتقال خون در استان با سهولت بیشتری انجام شود.

کد خبر 5965757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha